|
[1.1] Wymiana amortyzatorów. |
| Autor |
Wiadomość |
Wolak
Gość
|
Wysłany: 2011-01-28, 20:53
|
|
|
Witam serdecznie;)
Chciałbym się spytać, czy ciężko jest wymienić samemu amortyzatory? No nigdy nie wymieniałem, ale słyszałem, że samemu też się da ;)
więc myślałem podnieść go na lewarku a pod wachacz podłozyć podpórkę... ale czy nie będę miał problemów ze sprężyną?
Zamierzam wymienić wszystkie 4amortyzatory i nie bardzo jestem pewien czy się za to brać... Mam dostęp do warsztatu, więc myślę, ze nic mi nie zabraknie... ale, jeśli jestem zielony czy warto się za to brać?
PozDDRoooo! ;)
p.s. a jak ktoś chce pomóc, to może przekazać mi jakieś wskazówki, bo tu jak wiadomo chodzi o bezpieczeństwo:) |
|
|
|
 |
Jakub K.
Gość
|
Wysłany: 2011-01-28, 21:36
|
|
|
NIe jest to trudne.
Na górze masz 1 śrubę na kielichu (pod maską) poluzuj ją na ile jesteś w stanie.
Ściąg koło, rozkręć bodajże 2 śrubki (mówię o przodzie). Podłóż coś pod Mc'persona, ja dałem podnośnik. Następnie wybij te śruby z Mc'persona. I amorek powinien Ci razem ze sprężyną odpaść.
Nie pamiętam dokładnie jak były przednie Mc'persony robione, czy tam jest 1 śruba trzymająca wszystko do kupy, czy są 2. Powiem Ci szczerze, jak zabierzesz się do tego i dobrze popatrzysz, to spokojnie dasz rade.
Ja robiłem glebę i zajęło mi to jakieś 1.5 h.
Powodzenia i Pozdrawiam.
ps. Przyda Ci się ściągacz do sprężyn. |
|
|
|
 |
Bachur
Gość
|
Wysłany: 2011-01-28, 21:39
|
|
|
Jesli chodzi o tył to... sprawa jest prosta-jena sruba na dole i jedna na górze -na górze ta w bagazniku ktora mocuje amora od góry-u mnie jest 17 nakretka ale moze byc różnie w innych trabach a na dole poprzeczna która łączy amor ze sprężyna do wahacza-tez chyba 17stka-najlepiej na lewatek (jesli chodzi o domowe nazwijmy to warunki) i potem kobylke podstawic i na spokojnie wyjać-jesli chodzi o wymiane na tyle to musisz miec specjalny klucz do zdejmowania sprezyn-na aaledrogo 30 zl chyba al;e jak masz dostep do warsztatu to spokojna głowa